recent posts

banner image

ნინო ცერცვაძე - ძველი მსოფლიოს კონფლიქტები


სასწავლო პროექტი ,,ძველი მსოფლიოს კონფლიქტები“

სასწავლო  პროექტის  ავტორი
სახელი და გვარი
ნინო ცერცვაძე
რაიონი
ქვ. ქართლი
სკოლა
სსიპ გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფელ კრწანისის საჯარო სკოლა
ქალაქი
გარდაბანი
თემის  მონახაზი
პროექტის   დასახელება
ძველი მსოფლიოს კონფლიქტები
თემის შინაარსი
ომისა და მშვიდობის საკითხი კაცობრიობის მარადიული თავსატეხია. ეს ის მსოფლიო-პოლიტიკური საკითხია, რომელზეც თითოეული ჩვენგანის ბედია დამოკიდებული.  კაცობრიობა თავისი არსებობის მანძილზე მუდმივად ომებშია ჩაბმული და შესაბამისად, მუდმივად კონფლიქტის მშვიდობიანად გადაჭრის გზების ძიებაშია. მოსწავლეები აანალიზებენ კონფლიქტის ტიპებს და მათ გამომწვევ მიზეზებს; შეისწავლიან უდიდესი იმპერიების წარმოშობისა და დაცემის გამომწვევ ფაქტორებს, იმავე ფაქტორებს განიხილავენ თანამედროვე კონფლიქტებს კონტექსტში.
ამ თემაზე პროექტის განხორციელების იდეა და საჭიროება განაპირობა იმან, რომ მოსწავლეებმა ძველი მსოფლიოს კონფლიქტების შესწავლის პროცესში აღმოაჩინეს, რომ კონფლიქტები და მისი მშვიდობიანად მოგვარება დღევანდელ, თანამედროვე მსოფლიოშიც პრობლემური და აქტუალურია და სურვილი გაუჩნდათ უფრო ღრმად შეესწავლათ საკითხი.
 პროექტის ფარგლებში მოსწავლეები შექმნიან საინფორმაციო ბუკლეტებს ძველი მსოფლიოს კონფლიქტების შესახებ(ბერძნულ-სპარსული ომები, ალ. მაკედონელის ლაშქრობები, პუნიკური ომები...); კედლის გაზეთს ,,ძველი მსოფლიოს უდიდესი მხედართმთავრები“ და ანალოგიური სახელწოდების ბლოგს, აგრეთვე განიხილავენ სიტუაციურ ამოცანებს,  გამართავენ დისპუტს  და ჩამოაყალიბებენ   კონფლიქტის მშვიდობიანად მოგვარების ალტერნატიულ გზებს, რაც ხელს შეუწყობს  თითოეული მოსწავლის აქტიურ ჩართულობას, მათი ცოდნის გაღრმავებასა  და აკადემიური თუ სოციალური უნარების განვითარებას.
საგანი
ისტორია
დონე/კლასი  
საშუალო საფეხური,XI კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
2 კვირა (10-21.04.2017)
პროექტის  საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
ისტ. XI .6. მოსწავლეს შეუძლია   შეისწავლოს კონფლიქტების მიზეზები, განვითარება და  შედეგები.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:              
·        ინდივიდუალურად ან კლასში ჯგუფური მუშაობისას ცხრილის საშუალებით აჯგუფებს სხვადასხვა ომის (კონფლიქტის) დაწყების მიზეზებსა და საბაბს; მაგ.:


ო მ ი
ზ ე ზ ი
ს ა ბ ა ბ ი
ბიზანტია-ირანის ომი VII საუკუნის დასაწყისში
ბიზანტიის მიმართ ირანის ტერიტორიული პრეტენზიები
ბიზანტიის იმპერატორ მავრიკიოსის მკვლელობა 602 წელს
დიდგორის ბრძოლა
 დავით IV აღმაშენებლის მიერ თურქ-სელჩუკთა განდევნა საქართველოდან
თბილისელი ვაჭრების საჩივარი სულთანთან დავით აღმაშენებლის თვითნებობის შესახებ
 I მსოფლიო ომი
“ანტანტისა” და “სამთა კავშირს”  დაპირისპირება
მკვლელობა სარაევოში




  • ადარებს სხვადასხვა პერიოდის ომების დროს გამოყენებულ იარაღს (მაგ.: მობილურობის, ეფექტიანობის, წარმოების მიხედვით);
·        კლასში ჯგუფური მუშაობის დროს ადგენს მისთვის ნაცნობი ომების სიას და აჯგუფებს მათ ცხრილის საშუალებით ხასიათისა და მასშტაბის მიხედვით. მაგ.:



შინაომი
ლოკალური
რეგიონული
მსოფლიო
 ბაზალეთის ბრძოლა
ომი ბაგრატ IV- სა და
ლიპარიტს შორის
ოცდაათწლიანი ომი ევროპაში
I მსოფლიო ომი



  • ირჩევს ერთ-ერთ ბრძოლას (ან საომარ კამპანიას) და წერილობით მსჯელობს მასში მხედართმთავრის როლზე;
  • მსჯელობს  თანამედროვე მსოფლიოში საომარი მოქმედებების დროს მიღებული კანონებისა და ნორმების დაცვის აუცილებლობის შესახებ. მსჯელობს როგორც მათ დადებით, ისე უარყოფით მხარეებზე;
  • ევროპის კონტურულ რუკაზე დაიტანს ტერიტორიულ ცვლილებებს, რომლებიც  ამა თუ იმ ომმა (მაგ. პირველი მსოფლიო ომი) გამოიწვია;
·        კლასში სიმულაციური თამაშის დროს ცდილობს დიალოგის მეშვეობით გამოძებნოს რომელიმე კონფლიქტის მოგვარების გზები;

პროექტის სასწავლო მიზნები და მოსალოდნელი  შედეგები
პროექტის მიზანი:
მოსწავლეებმა სხვადასხვა ტიპის წყაროებზე დაყრდნობით   გააანალიზონ კონფლიქტის ტიპები და მათ გამომწვევი მიზეზები;  უდიდესი იმპერიების წარმოშობისა და დაცემის გამომწვევი ფაქტორები განიხილონ  თანამედროვე კონფლიქტების კონტექსტში და ჩამოაყალიბონ კონფლიქტის მშვიდობიანად გადაწყვეტის ალტერნატიული გზები

ამ მიზნის მისაღწევად მოწავლეები შეძლებენ:
  • ცხრილის საშუალებით დააჯგუფონ  სხვადასხვა ომის (კონფლიქტის) დაწყების მიზეზებ და საბაბი და ვენის დიაგრამით შეადარონ ისინი;
  • დააჯგუფონ კონფლიქტები  ხასიათისა და მასშტაბის მიხედვით;
  • იმსჯელონ მხედართმთავრის როლზე;
  • იმსჯელონ ომის წარმატების/წარუმატებლობის მნიშვნელოვან ფაქტორებზე;
  • ევროპის კონტურულ რუკაზე დაიტანონ ტერიტორიულ ცვლილებებ, რომლებიც  ამა თუ იმ ომმა გამოიწვია;
  • იმსჯელონ  თანამედროვე მსოფლიოში საომარი მოქმედებების დროს მიღებული კანონებისა და ნორმების დაცვის აუცილებლობის შესახებ, როგორც მათ დადებით, ისე უარყოფით მხარეებზე;
  • ჩამოაყალიბონ კონფლიქტის მშვიდობიანად მოგვარების ალტერნატიული გზები.


მოსალოდნელი შედეგები:
შეიქმნება კოგნიტური სქემები და დიაგრამები;
გაიმართება დისკუსია;
ჩატარდება კონფერენცია
შეიქმნება:
·        საინფორმაციო ბუკლეტები;
·        კედლის გაზეთი;
·        საკონფერენციო თემები;
·        ბლოგი.




მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა

  • რა არის საჭირო საჭირო სამყაროს შესაცვლელად?


თემატური კითხვები

  • რატომ ხდება ომები ერთა შორის და რამდენადაა შესაძლებელი  მათი თავიდან აცილება?


შინაარსობრივი კითხვები
  • როგორი ტიპის კონფლიქტებს ვიცნობთ?
  • რა შეიძლება იყოს სახელმწიფოთა შორის კონფლიქტის მიზეზები?
  • რა შეიძლება იყოს შიდასახელმწიფოებრივი  კონფლიქტის მიზეზები?
  • თქვენი აზრით, რომელი ტიპის კონფლიქტი უფრო  მეტად ტრაგიკული და სავალალოა ქვეყნისთვის და რატომ? (მოსაზრება გაამყარეთ არგუმენტებით)
  • დაასახელეთ ძველი მსოფლიოს თქვენთვის ცნობილი  კონფლიქტები;
  • დაასახელეთ  ძველი მსოფლიოს თქვენთვის ცნობილი  მხედართმთავრები და შეუსაბამეთ ისინი თქვენთვის  ცნობილ (თქვენს მიერ ჩამოთვლილ ) ბრძოლებს.





შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო

პროექტს ვაფასებ ეტაპობრივად:
პროექტის დასაწყისში :

·         პროექტს ვიწყებ მოსწავლის საჭიროებების  შეფასებით, რომლის მიზანია მოსწავლის აპრიორი ცოდნის განსაზღვრა და მათი ინტერესის გაღვივება, მათი შესაძლებლობებისა, საჭიროებებისა და ინტერესების განსაზღვრა შესაბამისი აქტივობების დასაგეგმად.

·         სტრატეგია ,,ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე- ივსება პირველი ორი სვეტი, რითაც ვადგენთ, რა იციან მოსწავლეებმა საკითხის ირგვლივ და რისი გაგება სურთ, ხოლო პროექტის დასასრულს ივსება მესამე სვეტი, რითაც ვადგენთ რა ისწავლეს მათ და რამდენად ნაყოფიერი იყო პროექტი.

·         პროექტის საწყის ეტაპზე, კოგნიტური სქემებისა და ცხრილების, აგრეთვე სტრატეგია ,,ვიცი, მინდა ვიცოდე“  გამოყენებით, შეფასდება მოსწავლეების მიერ ძველი მსოფლიოს კონფლიქტების შესახებ საბაზისო ცოდნა.  ჯგუფის სხვა წევრებთან შეხვედრამდე, მოსწავლეები გამოიყენებენ თვითშეფასების ფორმებს  მიზნების ფორმულირებისთვის და თავიანთი ცოდნისა და უნარების  გასაანალიზებლად.
პროექტის განხორციელების პროცესში:

·         პერიოდულად ვხვდები ჯგუფებს და ვუწევ კონსულტაციას, ვაძლევ რჩევებსა და მითითებებს.
·         პროექტის განმავლობაში მოსწავლეთა აზროვნების ზედა დონის უნარ-ჩვევების ხელშეწყობის და მათ მიერ თემატიკის გაგების ხარისხის მონიტორინგისათვის ვიყენებ გამოკითხვას სხვადასხვა მეთოდით (კოგნიტურ სქემებსა და ცხრილებზე მუშაობა, დისკუსია, სიტუაციური ამოცანები...). პროექტის განხორციელების ყველა ეტაპზე მოსწავლეები აწარმოებენ დღიურს თვითშეფასებისათვის  აკადემიური და სოციალური უნარების გასაუმჯობესებლად.
·         მთელი პროექტის მანძილზე ვაწარმოებ დაკვირვებას, როგორც ინდივიდუალურად მოსწავლეებზე, ასევე ჯგუფებზე თანამშრომლობითი პროცესის მონიტორინგსა და აზროვნების ზედა დონის უნარ-ჩვევების განვითარების ხელშეწყობისათვის.
·         თვითეული აქტივობის განხორციელების პროცესში ვინიშნავ, როგორი იყო მოსწავლეთა ჩართულობა, აგრეთვე  თვითეულ აქტივობას ვაფასებ შესაბამისი შეფასების რუბრიკებით, რომელიც წინასწარაა ცნობილი მოსწავლეთათვის (იხ.  შეფასების ინსტრუმენტები   დანართი 1;2;3;4;5)
·          დაკვირვების ფორმები და შეფასების  რუბრიკები პროექტის განმავლობაში  აქტიურად გამოიყენება მოსწავლეების და მასწავლებლის მიერ მუშაობის პროცესში კონსტრუქციული უკუკავშირის მისაცემად და  ნაშრომების შესაფასებლად. თანატოლთა და მასწავლებელსა და მოსწავლეს შორის განხილვები შუალედურ ეტაპზე მოსწავლის ნაშრომის შეფასების  და საბოლოო პროდუქტის რედაქტირებისთვის გამოიყენება. მოსწავლეები, რომლებიც მუშაობენ კედლის გაზეთზე, საინფორმაციო ბუკლეტებისა და  ბლოგის შექმნაზე,  შესაბამისი რუბრიკით სარგებლობენ სამუშაო პროცესის მონიტორინგისთვის. თითოეული საკითხის დასრულების შემდეგ შესაბამისი დრო დაეთმობა მოსწავლეების მიერ შესწავლილი თემების და მითში წარმოდგენილი კონფლიქტების ანალიზს. ასევე, განიხილება, თუ რა სახის კავშირს ხედავს მოსწავლე ძველი მსოფლიოსა და თანამედროვე კონფლიქტებს შორის და როგორ ესახება კონფლიქტის გადაჭრის მშვიდობიანი გზები.

პროექტის დასასრულს ვაანალიზებთ და ვაფასებთ  შედეგებს:
 სტრატეგია 3.2.1
3 რამ ,რაც ყველაზე მეტად დამამახსოვრდა
2 რამ ,რაც ყველაზე მეტად მომეწონა
1 რამ, რასაც უფრო საფუძვლიანად შევისწავლიდი

კეთდება პროექტის პრეზენტაციაზე დამსწრეთა უკუკავშირის (კითხვარების) ანალიზი;
ივსება თვითშეფასებისა და ჯგუფური მუშაობის შეფასების კითხვარი, აგრეთვე თვითეული ჯგუფი რეიტიგ კიბეზე განალაგეს (შეაფასებს) სხვა ჯგუფების ნამუშევრებს.
მასწავლებელი აკეთებს რეფლექსიას.









შეფასების ინსტრუმენტები (რუბრიკები,  დაკვირვების ფორმები)




ჯგუფური სამუშაოს პრეზენტაცია ( ჯგუფის თვითშეფასება)

შეფასების  კრიტერიუმები

კი

არა

ნაწილობრივ
პრეზენტაციაში მონაწილეობს ჯგუფის წევრთა უმრავლესობა

წარმოდგენილი პრეზენტაცია მიცემული დავალების ადექვატურია

პრეზენტაცია აუდიტორიისათვის საინტერესოდ, ნათლად და თანმიმდევრულადაა წარმოდგენილი

ჯგუფის წევრები ამჟღავნებენ საკითხის ღრმა ცოდნას, მათი მსჯელობა ფაქტებზე დაყრდნობილი არგუმენტებითაა გამყარებული

ჯგუფი  პრეზენტაციის დროს  იცავს დროის ლიმიტს





პედაგოგის  თვითშეფასების  რუბრიკა
კრიტერიუმები
დიახ
ნაწილობრივ
არა
1.პროექტის დაგეგმვის დროს გავითვალისწინე მოსწავლეთა მოსწავლეთა შესაძლებლობები და ინტერესები;




2. პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე მოსწავლეებს   ვაცნობ პროექტის მოლოდინებს, სასწავლო მიზნებს და პროექტის შეფასების კრიტერიუმებს



3. მოსწავლეებთან ვაწყობ შეხვედრებს უკუკავშირის მისაღებად, შეფასების გასაზიარებლად, რჩევების შესათავაზებლად. ვაძლევ დამატებით ინსტრუქციებს  და ვპასუხობ შეკითხვებზე.



4. პროექტის მისაღწევი შედეგების გააზრებისთვის ჩემი მოსწავლეები იყენებენ რუბრიკას

5.სისტემატურად ვიყენებ ჩანაწერებს და დაკვირვების ფურცლებს, რათა მონიტორინგი გავუწიოთ ინდივიდუალურ და ჯგუფურ მუშაობას.




6. სისტემატურად ვიყენებ ჩანაწერებს და დაკვირვების ფურცლებს, რათა მონიტორინგი გავუწიოთ ინდივიდუალურ და ჯგუფურ მუშაობას.




7.მოვახერხე მოსწავლეთა მოტივირება და მათი მაქსიმალური ჩართვა ყველა ეტაპზე.




8.არჩეული სტრატეგიით მივაღწიე მოსალოდნელ შედეგებს.




9. პროექტი გაწერილ დროში შევასრულე.




10.პროექტის პრეზენტაციაზე დამსწრეთა უკუკავშირით  მიღებულ ინფორმაციას ვიყენებ მომავალი სასწავლო ღონისძიებების დაგეგმვისთვის.








მოსწავლის  თვითშეფასების  კითხვარი:

მე შევძელი 
   
კი

ნაწილობრივ
    არა
პროექტზე მუშაობის პროცესში ვყოფილიყავი ორგანიზებული




პირნათლად შემესრულებინა ჩემზე დაკისრებული მოვალეობა და მნიშვნელოვანი წვლილი შემეტანა ჯგუფის საქმიანობასი




ამა თუ იმ საკითხზე აზრი გადმომეცა ნათლად და თანმიმდევრულად და გამომეხატა ჩემი პოზიცია




ვცდილობდი გამემართლებინა მოლოდინები





აქტიური მონაწილეობა მიმეღო კელის გაზეთის გამოშვებაში




აქტიური მონაწილეობა მიმეღო სლაიდ-შოუს/ პრეზენტაციის მომზადებაში




აქტიური მონაწილეობა მიმეღო ესეების კონკურსში




აქტიური მონაწილეობა მიმეღო  დისკუსიაში




ობიექტურად შემეფასებინა ჩემი მეგობრების ნამუშვრები





დაკვირვების ფურცელი

ჯგუფური მუშაობის დროს მოსწავლეებს ვაკვირდები ინდივიდუალურად  



იშვიათად
ხშირად
ყოველთვის
მოსწავლის სამუშაო ჩვევები
·         მუშაობს თუ არა მოსწავლე თანმიმდევრულად დამოუკიდებლად ან სხვებთან ერთად?

·         ცდილობს თუ არა იგი სხვებს დაეხმაროს? როგორ აკეთებს ამას?

·         რამდენად წარმატებით ცდილობს იგი ითხოვოს და მიიღოს საჭირო დახმარება? ვისგან იღებს დახმარებას? 

·         არის თუ არა მოსწავლე დავალებაზე კონცენტრირებული თუ ადვილად ეფანტება ყურადღება?

·         აქტიურად ერთვება თუ არა იგი პრობლემის გადაწყვეტაში?



მოსწავლის მოსაზრებები
·         ცდილობს თუ არა მოსწავლე ახსნას თავისი მოსაზრებები?

·         ამყარებს თუ არა იგი თავის მტკიცებულებებს?

·         სერიოზულად განიხილავს და იყენებს თუ არა იგი სხვების წინადადებებსა და მოსაზრებებს?



კომუნიკაცია
·         საუბრობს თუ არა მოსწავლე ინფორმაციის დაზუსტების და სხვებთან კომუნიკაციის მზნით?

·         კომფორტულად გრძნობს თუ არ იგი თავს როგორც „მოსაუბრის“, ისე „მსმენელის“ როლში?

·         აქვს თუ არა მას გამბედაობა მოხსენებით წარდგეს მთელი კლასის წინაშე?  

·         შეუძლია თუ არა მოსწავლეს მოხერხებულად წარმოადგინოს როგორც ჯგუფის მიერ შეთანხმებული მოსაზრება, ისე საკუთარი ნააზრევი?  

·         შეუძლია მას გააერთიანოს და შეაჯამოს ინდივიდუალური ან ჯგუფური ნააზრევი?




დისკუსია (განმავითარებელი შეფასება)
·         აქტიურადაა ჩართული დისუსიაში;
·         ადეკვატურად პასუხობს დასმულ კითხვებს და კონტრ შეკითხვებს;
·         აზრს აყალიბებს ნათლად, თანმიმდევრულად და ლაკონურად;
·         საკუთარ მოსაზრებას ამყარებს არგუმენტებით;
·         თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, აცლის სხვებს აზრის გამითქმას და იცავს დისკუსიის წესებს.



თანამშრომლობითი მუშაობის რუბრიკა
(ჯგუფის თვითშეფასება)

4
3
2
1
ჯგუფში  ერთმანეთის მოსაზრების პერეფრაზირებას  ვაკეთებთ, გამოხატული აზრის გარკვევით კომუნიკაციის მიზნით.

ერთმანეთის იდეებს სიტყვიერად ვეხმაურებით და შესაძლოა განმარტებებიც მოვითხოვოთ.


სხვების მოსაზრებებს ვითვალისწინებთ.





მოთხოვნის შემთხვევაში უკუკავშირს უზრუნველვყოფთ.





მოკვლევით შეკითხვებს ვსვამთ.



ჯგუფში ერთმანეთის მოსაზრებები გვაინტერესებს

.
ზოგჯერ  ჯგუფის წევრების მოსაზრებების მიმართ მხარდაჭერას ვითვალისწინებთ, ან გამოვხატავთ
ჩვენთვის რთულია შეკითხვებზე პასუხის გაცემა.


ჯგუფის ყველა წევრის მიერ იდეების გამოხატვას ხელს ვუწყობთ  და ერთმანეთის მოსაზრებებს ვაფასებთ.


ჩვენი მოსაზრებების კომუნიკაციისას ერთმანეთის შეხედულებას არვითვალისწინებთ. ზოგადად ,,ჩემი“ მოსაზრება ,,შენი“ მესიჯის წინააღმდეგ კონტექსტში ვმუშაობთ
ზოგჯერ გვიჭირს ჯგუფის წევრების მოსაზრებებზე გამოხმაურება.





ზოგჯერ  ყურადღებას ვამახვილებთ, ჩვენ მიერ გამოხატული მოსაზრებების, ან ქმედებების შედეგებზე , მაგრამ რიგითობის დაცვა, ან სხვების მოსაზრებებზე დათანხმება სირთულეს წარმოადგენს
ჩვენი მონაწილეობა დაფასებული  არ არის და შესაბამისად  არც გამოხმაურება ხდება.






ჩვენ მიერ გამოხატული მოსაზრებების, ან განხორციელებული ნაბიჯების შედეგებზე ყურადღებას  არ ვამახვილებთ. 


ჯგუფის თითოეული წევრი გამოხატავს საკუთარ მოსაზრებას, მაგრამ ითვალისწინებს თანაგუნდელთა შეგრძნებებს

დისკუსიის გავრცობა, საწყის ეტაპზე განხილულ მოსაზრებებს და იდეებს მიღმა შეგვიძლია.





ჩვენ შორის არსებული განსხვავებები ჯეროვნად დაფასებულია და ერთობლივი შეთანხმების მიღწევისკენ ვისწრაფვით.


ჩვენ შორის არსებული განსხვავებები დარეგულირებულია.

ჩვენ შორის არსებული განსხვავებები ზოგჯერ უგულვებელყოფილია და გაცნობიერების შემთხვევაშიც კი, შესაძლოა გადაუჭრელი დარჩეს.
ჩვენ შორის არსებული განსხვავებები ზოგადად უგულვებელყოფილია და ზოგჯერ კამათში გადაიზრდება.














ჯგუფზე დაკვირვების ფორმა
ჯგუფი#
ჯგუფის წევრები (სახელი, გვარი)


კრიტერიუმები
კი
ნაწილობრივ
არა

სწორად და დემოკრატიულად  ხდება თუ არა ჯგუფში ფუნქციათა დელეგირება და  დავალებების გადანაწილება წევრებს შორის? 

თანხმდება თუ არა ჯგუფი დავალების შესრულების დასაწყებად საჭირო გეგმაზე ან სტრუქტურაზე?

უთმობს  თუ არა ჯგუფი დროს იმას, რომ ჯგუფის ყველა წევრი კარგად გაერკვეს დავალებაში?

იყენებს თუ არა ჯგუფი მიცემულ დროს პროდუქტიულად?

ეხმარება თუ არა ჯგუფი ყოველ წევრს დავალების სირთულის დაძლევაში?

ფიქრობს თუ არა ჯგუფი ჯგუფური ნამუშევრის  დოკუმენტირებაზე?

იძლევა თუ არა ჯგუფი ლიდერობის უნარის განვითარების საშუალებას?

იცავს თუ არა ჯგუფი დროის ლიმიტს












სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
·         ბიბლიოთეკაში მუშაობის და ინტერნეტ რესურსების მოძიების უნარები
·         წერილობითი და ზეპირი ფორმით სამიზნე ენაზე კითხვის, მასალების ინტერპრეტირების და მოსაზრებების გამოხატვის უნარი
·         ვორდის და პოვერპოინტში  პროგრამაში მუშაობის და პუბლიკაციის შექმნის საბაზისო ცოდნა
·         ზოგიერთმა მოსწავლემ იცის ბლოგის შექმნა
·         პრეზენტაციისა და საკუთარი აზრის არგუმენტირების უნარი
·         კედლის გაზეთზე მუშაობის უნარი

პროექტის ფარგლებში ჩასატარებელი ღონისძიებების  გრაფიკი:

ღონისძიება
განხორციელების
თარიღი
მონაწილენი
მატერიალური რესურსი
პასუხისმგებელი
შენიშვნა
პროექტის თემის შერჩევა, ჯგუფების დაკომპლექტება და ფუნქციათა  დელეგირება

10.04.2017
XI კლასის მოსწავლეები
დაფა, ცარცი;  
თაბახის ფურცლები;
.ცერცვაძე
(ისტორიის პედაგოგი)

კედლის გაზეთი
18.04.2017

XI კლასის მოსწავლეები
დიდი ფორმატის ფურცელი(ფლიფჩარტი)
მარკერები
შესაბამისი ფოტოები
ჯგუფების მიერ შექმნილი რედკოლეგია

დისკუსია
19.04.2017
XI კლასის მოსწავლეები
სააქტო დარბაზი(დისკუსიისთვის მოწყობილი გარემო)
ფოტო ან ვიდეო აპარატი
მიკროფონი
.ცერცვაძე
(ისტორიის პედაგოგი)

კონფერენცია
21.04.2017
XI კლასის მოსწავლეები
კომპიუტერი
პროექტორი
სააქტო დარბაზი
ფოტო ან ვიდეო აპარატი
.ცერცვაძე
(ისტორიის პედაგოგი

საინფორმაციო ბუკლეტების დარიგება
21..04.2017
XI კლასის მოსწავლეები
წინასწარ დამზადებული საინფ. ბუკლეტები.
ფოტო ან ვიდეო აპარატი
.ცერცვაძე
(ისტორიის პედაგოგი


პროექტის ფარგლებში გამოყენებული კოგნიტური სქემები და დიაგრამები:

N
ბრძოლა
თარიღი
მონაწილე   მხარეები
მხედართ
მთავრები
მიზეზი
შედეგი
შედეგის მიზეზი
შედეგის შედეგი
1
ქადეში







2
ქარხემიში







3
მარათონი







4
თერმოპილე







5
სალამინი







6
პლატეა







7
ისოსი







8
გავგამელა







9
I პუნიკური







10
II  პუნიკური







11
III პუნიკური







12
მაგნეზია









ძველი მსოფლიოს კონფლიქტები

ვენის დიაგრამის საფუძველზე განიხილეთ მსგავსებები და განსხვავებები შემდეგ კონფლიქტებს შორის:





=

დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
  • კლასში სსსმ მოსწავლე არ არის

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები

  • კლასში არის 1 სომეხი და 1 ბერძენი მოსწავლე, რომლების სრულყოფილად ფლობენ სახელმწიფო ენას.


მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
  • ქმნიან საინფორმაციო ბუკლეტებსა და ნაშრომებს, რომლებსაც წარმოადგენენ კონფერენციაზე;
  • ქმნიან ბლოგს;
  • მონაწილეობენ დისკუსიაში;
რესურსები:

 

ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ინტერნეტკავშირი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი

 ვიდეოკამერა
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები

 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება

 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


                                                                                                                                                           




ბეჭდვითი მასალები
სახელმძღვანელო ,,ისტორია XI კლასი“;  ლ. სანიკიძე ,,ალექსანდრე მაკედონელი“  და  ,,კეისარიადა“.
ინვენტარი/მასალები
ფლიპჩარტები; მარკერები; A4 -ის ფურცლები;
წინასწარ გამზადებული კითხვარები, კოგნიტური სქემები და კროსვორდი; დაკვირვების, თვითშეფასებისა და შეფასების  რუბრიკები. კონფერენციაზე დამსწრეთა უკუკავშირის ფორმები
ინტერნეტრესურსები
Google;  Wikipedia;  istoria.ge;
სხვა რესურსები
ფილმები: ,,ტროას ომი“;  ,,სამასი სპარტანელი“;  ,,ალექსანდრე მაკედონელი“; ,,იულიუს კეისარი“...


რეფლექსია სასწავლო პროექტის განხორციელებაზე
პროექტის ავტორი:ნინო ცერცვაძე, ისტორიის პედაგოგი;
პროექტის თემა: ,,ძველი მსოფლიოს კონფლიქტები“;
განხორციელების ადგილი და დრო: სსიპ გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფელ კრწანისის         საჯარო სკოლა;  10-21 აპრილი
კლასი: XI

პროექტის განხორციელების შემდეგ , შედეგების ანალიზის შედეგად გავაკეთე თვითშეფასება

მიმაჩნია, რომ  პროექტი წარმატებით განხორციელდა, რადგან  მოხერხდა დასახული მიზნების მიღწევა, მრავალფეროვანი და საინტერესო რესურსის შექმნა და მოსწავლეთა აქტიური ჩართულობა;  ყველა აქტივობა წარიმართა გეგმის შესაბამისად, ვერ შევძელით მხოლოდ ბლოგის შექმნა, რადგან პროექტისთვის მომზადებისა და საჭირო რესურსების შექმნის პერიოდი დაემთხვა სააღდგომო არდადეგებს და ჯგუფის წევრებმა ვერ შეძლეს დროულად შეკრება.
 მოსწავლეთა ინტერესებისა და შესაძლებლობების გათვალისწინებითა და მათი უშუალო არჩევანით საკვლევი თემების გადანაწილებამ და ფუნქციათა დელეგირებამ განაპირობა აქტიური ჩართულობა - კლასის ყველა მოსწავლე   ჩართული იყო  მუშაობის პროცესში ყველა ეტაპზე.
 პროექტის ფარგლებში  მოსწავლეები გაეცნენ სხვადასხვა ტიპის წყაროებს(მხატვრული და დოკუმენტური მასალები, ნარატიული და ეპისტოლარული წერილობითი წყაროები, ფოტო და ვიდეო მასალები, ნივთიერი წყაროები, ფილმები...), შეიქმნა მრავალფეროვანი რესურსი(სლაიდშოუები ძველი მსოფლიოს დიდ მხედართმთავრებზე, კედლის გაზეთები, საინფორმაციო ბუკლეტები, საკონფერენციო თემები ). პროექტის ფარგლებში, დასახული მიზნის მისაღწევად  განხორციელებულმა  აქტივობებმა, მოსწავლეებს განუვითარათ შემდეგი უნარ-ჩვევები:
·         სხვადასხვა ტიპის წყაროებზე მუშაობით განუმტკიცდათ-კვლევის, წყაროთა ინტერპრეტაციის, ინფორმაციის დახარისხებისა და ანალიტიკური/კრიტიკული  აზროვნების უნარი;
·         ჯგუფური  მუშაობის დროს  - სოციალური უნარები, როგორიცაა- თანამშრომლობა, პასუხისმგებლობა, სხვისი აზრის პატივისცემა, კომპრომისზე წასვლა, ფუნქციათა დელეგირება და სხვა.
·         საკონფერენციო თემების დამუშავებით-ისტორიული თემის სტრუქტუირების, ინფორმაციის დახარისხების, ანალიტიკური აზროვნების, ლოგიკური დასკვნის გაკეტებისა და შეფასების უნარი;
·         საკონფერენციო თემების პრეზენტაციით - აუდიტორიასთან ურთიერთობისა და  პრეზენტაციის უნარ-ჩვევები;
·         გამოშვებული კედლის გაზეთის მეშვეობით - წერითი მეტყველების, ინფორმაციის ორგანიზებისა და შემოქმედებითი უნარი.

·         დისკუსიის შედეგად იმსჯელეს დიდ ქართველთა დამსახურებაზე ჩვენი ქვეყნის წინაშე; განუვითარდათ საკუთარი მოსაზრების ნათლად, ლაკონურად ჩამოყალიბებისა და არგუმენტირების, საწინააღმდეგო მოსაზრების გაბათილების, კრიტიკული და ლოგიკური აზროვნების, მოსმენის, სხვისი აზრის პატივისცემისა და დროის ლიმიტის დაცვის უნარ-ჩვევები
პროექტზე მუშაობის პროცესში მუდმივმა დაკვირვებამ და შეფასება-მონიტორინგმა უკეთესად დამანახა თითოეული  მოსწავლის ძლიერი და სუსტი მხარე.
მოსწავლეთა უმრავლესობა კარგად ახერხებს მრავალფეროვანი რესურსის მოძიებას, სხვადასხვა ტიპის წყაროებზე მუშაობას, მათ  ინტერპრეტაციასა და შეჯერებას, მიღებული ინფორმაციის დახარისხებას, საკონფერენციო თემის წერას, მაგრამ უმრავლესობას უჭირს საკუთარი ნაშრომის წარდგენა აუდიტორიის წინაშე .  აუდიტორიასთან კომუნიკაციისა და დახვეწილი, სალიტერატურო ენით მეტყველების უნარები ,ნამდვილად საჭიროებს გაუმჯობესებას. ამ უნარების განსამტკიცებლად ხშირად დავგეგმავ ასეთი ტიპის ღონისძიებებს-სასწავლო და სოციალურ პროექტებს, ასევე გავზრდი ზეპირი პრეზენტაციის აქტივობის წილს  საგაკვეთილო პროცესში .
პროექტის განხორციელების პროცესში აქტივობების დამატება  არ განხორციელებულა, პირიქით , როგორც ზემოთ აღვნიშნეთ, სამწუხაროდ, ვერ მოხერხდა ბლოგის შექმნა და მისი პრეზენტაცია.
 მსგავს პროექტზე მუშაობის დროს აუცილებლად გავითვალისწინებ დროს და ვადებს (რომ არ დაემთხვას არდადეგებს და უფრო მეტ დროს მივცემ მოსწავლეებს დავალებების მოსამზადებლად). ამასთანავე დავგეგმავ უფრო მეტ შემეცნებით ღონისძიებას (სხვადასხვა ტიპის კონფლიქტებზე ფილმების ნახვა და განხილვა, აგრეთვე ექსკურსია საქართველოს ოკუპაციის მუზეუმში...).
      



ნინო ცერცვაძე - ძველი მსოფლიოს კონფლიქტები ნინო ცერცვაძე - ძველი მსოფლიოს კონფლიქტები Reviewed by Krwanisi's Public School on June 11, 2018 Rating: 5

top navigation

Powered by Blogger.